Chrzescijanin24.pl

sobota, 19 maj 2012
Rozmiar czcionki:
  • Increase font size
  • Default font size
  • Decrease font size
Błąd
  • XML Parsing Error at 1:385. Error 9: Invalid character
Home Z kraju News Szymon Hołownia o nawróceniu Mai "Frytki" Frykowskiej


Szymon Hołownia o nawróceniu Mai "Frytki" Frykowskiej

Maja Frykowska i Szymon Hołownia   Szymon Hołownia, znana postać Religii.tv i TVN, w felietonie zamieszczonym w Newsweeku zastanawia się nad prawdziwością nawrócenia Mai "Frytki" Frykowskiej. Internet obiegł niedawno filmik, w którym Maja mówi, że znalazła Jezusa Chrystusa. Wstąpiła też do Chrześcijańskiego Kościoła Reformacyjnego. O jej świadectwie informowaliśmy tutaj

Szymon Hołownia jest znany ze swego zaangażowania, jeśli chodzi o wiarę katolicką.

W artykule w Newsweeku zatytułowanym "Nawrócenie Frytki, czego zazdroszczę religijnym świrom" pisze, że gdy obejrzał film, na myśl przyszły mu trzy sposoby jego odebrania. Pierwszy - radość z wieści o nawróceniu Frytki. Z czasem zaczął jednak zastanawiać się czy nie jest to jedynie "PR-owska gra stęsknionej fleszy gwiazdki". Pomyślał też: "Przecież nie można być tak naiwnym, by wierzyć, że silne przeżycie wzbudzone w ultraradykalnym protestanckim Kościele będzie skutkowało trwałą zmianą życia".

W dalszej części tekstu pisze jednak, że nie jego rolą jest osądzanie i ocenianie czy ktoś doświadczył rzeczywistego nawrócenia. Sprawę przełomu w życiu Frytki porównał do fenomenu Justina Biebera, który otwarcie mówi o swojej wierze.

Napisał: "Justina Biebera nie znam, ale jego matka - moja rówieśniczka, która doświadcza cudów - każe mi zadać pytanie: dlaczego jestem tak ślepy, że ich nie widzę? Może dlatego, że zamiast przyjmować rzeczywistość, najpierw ją osądzam?".

 

Sprostowanie

Redakcja serwisu Chrześcijanin24.pl oświadcza, że tekst artykułu został nieco zmieniony. Przyznajemy, że wcześniejsza jego wersja została oparta na doniesieniach mediów, które opisały felieton Szymona Hołowni w sposób nieco różniący się od brzmienia tekstu źródłowego (Newsweeka). Za niniejszy fakt przepraszamy i zapewniamy, że wszelkie nieścisłości nie były celowe.

 

 

 

Komentarze
Dodaj nowy
+/-
Napisz komentarz
Nick:
E-mail:
 
Strona www:
Tytuł:
 
Wysyłając komentarz potwierdzasz, że znasz i akceptujesz regulamin systemu komentarzy na Chrzescijanin24.pl.
Marcin W.   |2012-01-12 18:50:15
Przepraszam za to, co napisałem wcześniej. Okazało się, że dałem się
zmianipulować autorowi tekstu. Przed chwilą poszedłem do kisku, kupiłem
"Newsweeka" i... okazało się, że teklst Hołowni jest zupełnie inny.
Nie dotyczy Frytki, nie dotyczy ChKR. Po tym, co tu zacytowano, Hołownia pisze
dalej: "Trzecia reakcja to wzięcie głebokiego oddechu i pogodne
stuknięcie się w głowę. A kto mknie - do licha - ustanowił IPNem, mającym
z surową miną potwierdzać prawdziwośc duchowych oświadczeń?" Pół
tekstu jest o podejrzliwości, niedowierzaniu, braku zaufania! Z tekstu wcale
nie wynika, by Hołownia nie dowierzał nawróceniu Frytki i źle myślał o
ChKR! Tak naprawdę nawet nie chodzi o Frytkę czy ChKR w tym tekście -
wyznanie Frytki jest tylko pretekstem do zastanowienia. Przepraszam, ale po
przeczytaniu tekstu w "Newsweeku", musze powiedzieć, że to, jak
przedstawiono sprawę powyżej jest WYSOCE NIEUCZCIWE! :( I bardzo mnie to
smuci.
admin   |2012-01-12 21:57:59
Zamieściliśmy już sprostowanie w tej sprawie.

Admin
Marcin W.   |2012-01-13 02:00:13
Doceniam. Gorzej, bo teraz ja obrywam od "niektórych" za to, że
wyraziłem swoje zdanie w oparciu o nieprawdziwe dane. :/
M  - Masz rację   |2012-01-14 16:20:45
I dodam że często tu spotykam antykatolickie artykułem z naciskiem na ANTY.
Dlatego Serwis nie powinien nazwać się 'chrześcijańskim' bo Jezus na pewno
nie uczył zwalczania się i konkurowania...
Autorzy tu mieszają!
Marcin W.   |2012-01-14 16:53:11
Nie przypominam sobie takich tekstów. Co najwyżej krytyczne - a to
najzupełniej słuszne. Kościół katolicki to nie hinduska "święta
krowa", żeby nie można jej było tknąć. Osobiście jestem zwolennikiem
trzymania się na dystans od katolicyzmu i jego praktyk - stykania się jedynie
tam, gdzie jest to możliwe.
M  - Widzisz...   |2012-01-14 23:42:21
A, artykuły w stylu "Ksiądz: zrobił zło, zło, zlo" - owszem zrobił
to konkretny ksiądz, a ar.t mowi jakoby to owy ksiadz był symolem tego całego
złego kleru...
Dlaczego tak bardzo stronisz od kościoła?
Marcin W.   |2012-01-16 18:13:01
Wcale nie stronię od Kościoła - od Kościoła Chrystusowego nie! Stronię od
katolicyzmu - ze względu na złe nauki i praktyki nie chcę mieć do czynienia
z nim jako instytucją, co najwyżej z poszczególnymi ludźmi. A to, że
księża robią wiele zła? To prawda. Ciągle słyszymy o nowych skandalach na
wielką skalę, clo chwila nowe zło wychodzi z ukrycia, nowe "ciemne
sprawki" - Irlandia, Niemcy. Po latach ludzie jakby się przestają bać.
Oczywiście "to tylko poszczególni księża"? Czy biskupi irlandzcy nie
wiedzieli co się dzieje? Czy Watykan nie wiedział, że jest problem? DLACZEGO
MILCZANO?
iceman   |2012-02-09 19:06:36
kurcze, ludzie kochanie w kazdym Kosciele w kazdej denominacji, w kazdej grupie
czy wspolnocie zdarza sie, ze szatan zaatakuje mocniej i ktos upadnie. bycie
ksiedzem czy pastorem nie chroni nikogo od upadku. tam ktos powyzej bulwersuje
sie jacy to ksieza katoliccy sa itp.. a czy ja zbulwersowalem sie jak np. jeden
z czlonkow Kosciola Hillsong okazal sie klamca i uzaleznionym od pornografii i
udawal ze jest chory na raka?
nie. nie bulwersuje sie ale za niego sie modle
danka   |2012-01-12 18:19:35
wyłącznie Bóg obdarowuje łaską zbawienia, jest dawcą duchowego wzrostu i
poznania, niezależnie od człowieka i kościoła.
Pochylmy się najpierw nad
swoim życiem, a innych pozostawmy Bogu.
Zachęcam do modlitw wstawienniczych za
wymienione tutaj osoby, bez względu na przynależność do kościoła. Niebo
jest miejscem dla nawróconych, nie ma w nim podziałów nawet na
denominacje.
Modlić się i błogosławić-polecam, abyśmy nie stanęli w roli
sędziego, bo to są już kompetencje samego Najwyższego.
Alrnold   |2012-01-12 18:10:08
Hołownia, z dobrego feletonisty zrobił się prawie-celebryta, a teraz wygląda
na to, że przypisuje sobie rolę mentora w sprawach wiary i autorytetu
wszechspraw .. szkoda, bo to "dobry chłopak był" ..
irenka  - bez tytułu, z całym jednak szacunkiem:)   |2012-01-12 17:59:45
Witam wszystkich bardzo ciepło i serdecznie i pozdrawiam :)
JEZUS powiedział
że jest drogą, prawdą i życiem.
Myślę ,że za nim się każdy z nas
wypowie na temat tego czy tamtego, powinien
najpierw zadać sobie pytanie , czy
tak JEZUS by się wypowiedział.
Miłość łączy a nie dzieli, więc szanujmy
się wzajemnie.
Przed PANEM nie staniemy jako katolik ani jako protestant czy
też ateista,
staniemy przed PANEM jako my sami. życzę Mai, Krzysztofowi i
wszystkim
aby szukali najpierw królestwa BOŻEGO i rozsiewali słowa które
budują.
Życzę miłości tej BOŻEJ , która jest najcudowniejsza wszystkim.

Niech BÓG błogosławi. Irenka:)
Jan  - Trzeba by całość przeczytać   |2012-01-12 17:13:38
Wątpienie to nie jest zbyt pozytywna postawa dla chrześcijanina. Po za tym
myślę, że ten kościół w Dziejach Apostolskich też był prawdziwie ultra
radykalny :) więc to chyba komplement.
Marcin W.   |2012-01-12 20:31:27
No dokałdnie... ja tak zrobiłem. Poszedlem, kupiłem "N" i widzę, że
Hołownia napisał zupełnie co innego, że tu wyrwano jego słowa z kontekstu.
:(
admin   |2012-01-12 20:41:12
Nie wiem czy Pan zauważył, ale zamieściliśmy już sprostowanie w tej
sprawie.

admin
bartek  - ?   |2012-01-12 17:10:01
Nie wydaje mi się żeby to było jakimś narzędziem do wybicia się. Jeśli
już to przysłowiowy "gwóźdź do trumny" celebryta, ale tu w
pozytywnym znaczeniu.
Marcin W.   |2012-01-12 16:40:08
Kto mu dał prawo oceniania czyjegoś nawrócenia? A słowa na temat ChKR -
które można odnieśc równie dobrze do całego chrześcijaństwa
ewangelicznego - to po prostu SKANDAL! To przejaw sgtrasznej PYCHY... :/
Robson  - cd   |2012-01-12 16:37:14
... Jeszcze jedno Szymonie wyjdz ze swiatyni diabla i porzadnie sie nawroc,wez
do serca nawrocenie Mai i sie zastanow nad swoim zyciem!
rObSON  - Zawsze wiedzialem ze ma cos z glowa   |2012-01-12 16:35:29
Kolejny Katolik ktory mysli ze tylko w kosciele katolickim mozna wiezyc w
Boga,te jego slabe ksiazki mowia same za siebie,Medialny czlowiek a gada takie
glupoty i sie kompromituje wsrod szczerze wierzacych...
marek  - czyżby?   |2012-01-12 16:49:09
Kolejny nie-katolik który pisze słowo "wierzyć" przez "ż" i
ocenia jeszcze poziom merytoryczny książek?
kimusek  - Czytaj marek ze zrozumieniem...   |2012-01-12 18:41:21
Marek czytaj proszę, ze zrozumieniem. Robson napisał przez "z" a nie
"ż" , więc zrobił zapewne literówkę co często się zdarza w
Intenrecie :P Więc zamiast posądzać kogoś o "poziom" sam więc
lepiej dedukuj. :) A ja zgadzam się z Robsonem, bo rzeczywiście wielu
katolików, lubi się czepiać się denominacji zdrowego biblijnego kościoła,
nie podając żadnych logicznych uzasadnień swoich tez, tak jakby Kościół
Katolicki był jedyno-zbawczym kościołem.
jenny25   |2012-01-12 19:45:05
Katolik,czy nie katolik,w jednym ma rację-KRK to świątynia diabła i
największa SEKTA !!!!!!!!!!!!!!!!
Jurek   |2012-01-12 16:58:10
Robsonie ociekasz pokorą i dajesz piękne świadectwo miłości...
Przem  - :(   |2012-01-12 17:14:55
Wstyd mi za pana Szymona. Z mojej strony mogę zapewnić, że jest bardzo wiele
osób w Kościele Katolickim, które czują się zbudowane historią pani Mai. W
mojej wspólnocie rozsyłaliśmy sobie pocztą mailowo/pantoflową tą
informację. I tak - nie byłem i wciąż nie jestem pewien pobudek, z jakimi
było udostępnione to wydarzenie, ale staram się nie wyrokować, tylko
cieszyć tym jak Bóg jest dobry. Dla każdego z nas.
Nocturno19  - Wiara     |2012-01-12 17:35:52
:/ wiesz, też jestem katolikiem..co to za zdanie?! ,, co kolejny katolik?'' TO
wy jesteście odłamami.. nie my!

Mógłbym równie dobrze rzec ,,kolejny
odłamowiec, który myśli, że pozjadał wszystkie rozumy, a całe 2000 lat
nauki Kościoła to kłamstwo, bo on wie lepiej od ludzi mądrzejszych od niego
o 2000 lat doświadczenia'' :/
Ale nie mówię tego.. Dlaczego?

Ha! Bo ja mam
nadzieję, że kiedyś powrócicie do Kościoła Matki- połamanie się
Kościoła jest głupie!

Z jednej strony widzę, że np anglikanizm rozwinął
się z tego, że pewien król chciał więcej kobiet niż mógł mieć.. Czy to
ma sens?! Z drugiej widzę, że ktoś typu Lutra czy Kalwina nagle sam z siebie
zaczyna uważać, że on wie lepiej niż każdy inny człowiek! Normalnie każdy
puknie się w czoło i powiedziałby ,,CO ty wiesz?! To są autorytety!'' Ale
Nie!
Musiało dojść do rozłamu, bo przecież każdy wie lepiej. :/ A prawda
taka,że
większość z was- odłamowców, w życiu nie tknęło ani jednej
encykliki ani jednego katechizmu czy słów naszych papieży... Po prostu
wolicie ,,wiedzieć lepiej''.

I kolejna rzecz, która potwierdza KRK- nasz
papież jest W PROSTEJ LINII Następcą Św.Piotra, a Piotr wyraźnie dominował
i był liderem na tle apostołów! Mało tego, skoro Judasz zdradził to po co
wybrano Macieja? Bo jest to urząd PRZEKAZYWALNY! Zrozum to.

A patrzysz w
serce tej kobiety by wiedzieć co czuje? Pytanie dlaczego nie dołączyla do
KATOLICKIEGO Kościoła..? Bo by jej nie nagłośniono! Taka prawda!

Jestem za
ekumenizmem.. ale nie wywołuj agresji, bo plujesz jadem jak szatan bracie.
irenka  - odniesienie sie do tekstu pt Wiara Nokturno 19   |2012-01-13 18:41:37
Kochany bracie,mam nadzieję że tak mogę do Ciebie ?:)
Chcę się odnieść do
tego co tu napisałeś.
Piszesz coś o Papierzu że jest tam kimś ważnym w
waszym kościele,
ale muszę Cię zmartwić, On jest ważny tylko w waszym
kościele i
dla tych co nie czytają SŁOWA BOŻEGO.
Przed BOGIEM staniemy nie
jako denominacja ale stanę jako irenka, Ty też.
Przepraszam ,

ale w waszym
kościele jest dużo tradycji i nawoływań do tradycji a nie do czytania
SŁOWA
Przepraszam Cię, ale wasz Papierz przed BOGIEM jest tylko kimś takim
jak ja i Ty i nikim więcej.
Niech Ci BÓG da poznanie.
Pozdrawiam i niech Ci
błogosławi nasz kochany dobry BÓG:)
Meg   |2012-01-12 20:50:44
dlaczego osądzasz?...
ok tez nie przepadam za jego wypowiedziami i stylem
bycia... ale nie do nas to należy na całe szczęście...:)
Nie patrzyłabym na
katolików tylko i wyłącznie przez pryzmat paru ludzi którzy akurat mówią
" jestem katolikiem " i prawią jakieś dziwne rzeczy... nie wszyscy tak
mają... znam wielu prawdziwie wierzących...
z resztą sama nią jestem
chociaż wole mówić że jestem po prostu chrześciajanką.

Przecież
jesteśmy braćmi i siostrami w wierze - mamy Tego samego Pana i Zbawiciela
Jezusa Chrystusa niezależnie od wyznania w jakim akurat jesteśmy nikt nie ma
monopolu na zbawienie... i za to i za wszystko inne Bogu chwała.
Pozdrawiam
Memory   |2012-01-12 21:52:34
Jak to wszystko czytam to zastanawia mnie jak ludzie uwierzyli w nawrócenia
Pawła... Który mordowal chrześcijan.
irenka  - Tylko wiara   |2012-01-13 19:01:47
Wole powiedzieć o sobie wierząca bo to jest prawda o mnie a
chrześcijanin?
wierzę że JEZUS umarł za mnie na krzyżu
wierzę że JEGO
ranami i sińcami jestem uzdrowiona
wierzę że JEZUSA KREW mnie obmywa z
wszelkiego brudu gdy szczerze pokutuję
wierzę że JEZUSA KREW mnie chroni od
wszelkiego zła
wierzę że moje imię jest zapisane w księdze żywota
wierzę
że OJCIEC moje życie zaplanował jeszcze przed założeniem świata
wierzę
że JEGO SYN JEZUS CHRYSTUS jest moim wybawcą i Twoim też
wierzę że DUCH
ŚWIĘTY mówi do mnie o tym co jest dobre a co złe
kocham mojego BOGA całym
swoim sercem, z całej duszy z całej siły.
pragnę GO uwielbiać i
wywyższać i mówić o nim bez końca.
On żyje kocha każdego z nas i jest
cudownym BOGIEM.
każdy może tak kochać.
wiem że jestem kochana przez NIEGO
bo kocha mnie taką jaka jestem
zawsze mnie podnosi gdy upadam i to nie
wszystko bo mogła bym tak jeszcze i jeszcze
ON właśnie tego chce i wiem o tym
i tego samego życzę, by wszyscy
poznali tak BOGA jak GO znam ja. ON jest
miłością i daje ją bez końca. Błogosławię :)
Dilia  - Nie bardzo   |2012-01-13 19:10:30
Nie czuję się siostrą z kimś kto ponownie składa ofiarę z Pana Jezusa na
każdej mszy , modli się do obrazów i figurek i uważa Marię za ważniejszą
niż sam Jezus.
Light   |2012-01-14 20:37:02
to przykre że nie czujesz się siostrą z kimś kto kocha Jezusa tak jak Ty...
szkoda to znaczy chyba że musisz się wiecej modlić... do Boga... i nie
patrzyć na to co dzieli tylko łączy... to trudniejsze wiem

.. ale da się...
i przynosi to bardziej błogosławione owoce ... nie przynosi kłótni tylko
co" dziwne" ... zrozumienie... takie jakby to ująć... Biblijne
ludziom otwierają się oczy... każdej osobie która otworzy serce na Ducha
Świętego i zacznie czytać Biblię, także zachęcam.. do modlitwy i czytania
Słowa a nie osądzania.
Dilia   |2012-01-15 01:52:34
Moja odpowiedź była kierowana do Meg, ale Tobie Light również odpowiem.
1.Jestem ewangelicznie wierzącą chrześcijanką, czytającą Słowo i
napełnioną Duchem Świętym. 2.To właśnie Słowo Boże każe nam (mi)
wszystko rozsądzać (polecam list do Koryntian). 3.W poprzednim poście
wyjaśniłam właśnie, że nie kochamy Jezusa w jednakowy sposób (zob.
Hebrajczyków 10:11-14). 4.Określenie "nie patrzeć na to co dzieli tylko
na to co łączy" to wyświechtany frazes ekumeniczny. Trudniejsze
natomiast, jak piszesz, jest nie chodzenie na kompromisy, ale trzymanie się
fundamentalnych nauk Pisma Świętego. 5.Tak jak faryzeusze spisali szereg praw
- zakazów, nakazów, które Jezus potępił i odrzucił, tak katolicy spisali
swój katechizm, dodali tradycję, obrządkowość, a papieża (zamiast Ducha
Świętego) nazwali Vicarius Filii Dei. Czy więc możemy być jedno?
kimusek  - JEZUS ŻYJE!     |2012-01-15 02:20:16
Light i Dilia ale zeszłyście z tematu :(
Maja Frykowska na szczęście nie
jest w KRK , bo poznała Jezusa po za nim . Również da się poznać Jezusa
poza KRK, czy to się komuś podoba czy nie! :) Ja mimo, że nawróciłem się w
kościele katolickim to jednak gdy im więcej czytałem biblię musiałem
stamtąd czmychnąć, bo nie dało się dalej wzrastać w BOGU. Cieszę się,
że MAJA jest szczęśliwa tam gdzie jest w społeczności "Jezus jest
Panem!" Pastora Janusza Sz. Poznałem go z 17 lat temu i pamiętam, że
zawsze głosił Słowo Boże. Halellu Jah! :-)
M  - Kościoł katolicki jakiego nie tolerujecie, nie ist   |2012-01-15 21:56:42
Dilia, mówisz chyba o jakimś kościele katolickim w Twojej wyobraźni, bo na
pewno nie o KK:
- Ponowna ofiarę składamy bo tak nakazał BEZPOŚREDNIO
Chrystus, aby być z nami jak najbliżej w tym świecie - w nas samych. Jeżeli
już ktoś przeinacza Naukę to protestanci po 1500 latach zbuntowali się wobec
TRDYCJI jaką nadał Jezus, nie znając tego co mówili apostołowie i Maryja
(ewangelia Łukasza jest zapisem tego co Łukaszowi powiedziała Maryja)
Także
protestanci nie powinni wierzyć w listy i dzieje apostołów, bo to jest już
...tradycja Kościoła;)
- w Kościele katolickim nie modlimy się 'do
obrazków' czy 'figurek' ale ze względów czysto psychologicznych łatwiej
skupić się w modlitwie PRZED wyobrażeniem, i modlić DO Boga, lub (uwaga!) za
WSTAWIENNICTWEM Maryi.
Jeżeli ktoś w KK uważa że modli się do figurek to
sory ale jest albo kretynem albo niedojrzałym katolikiem. Mam ok 200 znajomych
i nie przypominam sobie żeby któryś był na tyle naiwny by modlić się do
'obrazka' ...
A tu to już zupełnie pojechałaś ;) "katolicy spisali
swój katechizm, dodali tradycję, obrzędowość, a papieża (zamiast Ducha
Świętego) nazwali Vicarius Filii Dei." - nie będę skupiał się tu na
tym że wszystkie obrządki mają 'swoją tradycję, obrzędowość i
przywódców' wiec przeczysz swojemu wyznaniu także?
Zajmę się tym jak Ty po
łepkach gdzieś sie dowiedziałaś że "Koscił jest taki a siaki" i
jak zaprzątnięty wół, trzymasz się uparcie... kłamstw.
Naprawdę polecam
najpierw przeczytać co najmniej jeden rozdział Katechizmu - który powstał
NIE jako nowy dekalog ale USYSTEMATYZOWAŁ Naukę Biblijną popartą tradycją
:P
Dalej polecam przejść sie na kurs Liturgiczny i zobaczyć jak to wszystko
niesamowite i mistyczne i najelsze że jest podobne do tego jak Św. Paweł czy
...
Dilia  - KK jakiego nie...   |2012-01-16 20:44:42
M - Ani jednego cytatu z Pisma Świętego na potwierdzenie twoich słów,
...brak znajomości nie tylko ruchu protestanckiego, ale nawet historii
własnego kościoła, ...nawet nie zaglądnąłeś do wskazanych przeze mnie
wersetów i stąd Twoja nietrafiona odpowiedź wynikająca z niewiedzy. Nie
będę wspominać o adoracji obrazu(ów), o tym że jest tylko jeden pośrednik
(1 Tymoteusza 2:5) i nie jest nim Maria, o pełnej treści II Przykazania
mówiącym o obrazach (V Mojż. 5:8-9), o tym, że Pismo Św. nie jest tradycją
tylko natchnionym Słowem Boga, etc. Uważam dalszą rozmowę za bezcelową, bo
faktycznie za moment posuniesz się dalej niż tylko nazywanie kogoś kretynem.
Pozdrawiam.

Kimusek - ja "czmychnęłam" po 35 latach z KK, od 8 jestem
ewangelicznie wierząca, pozdrawiam w Chrystusie.
M  - Z przypiasmi do Biblii:   |2012-01-18 01:29:41
1. Przepraszam jeżeli odebrałaś to że traktuję jakoś atakiem. Tu trochę
uwydatnia się protestanckie przewrażliwienie na byciu atakowany, bo pisząc o
"kretynie" nie pisałem o Tobie ale o ...katoliku-dewocie. Stąd czytaj
dokładnie kontekst;)
2. Napisze przypisy do PŚ choć to i tak bez sensu, bo
każdy cytaty z Biblii możemy sobie interpretować po SWOJEMU.
Zatem:
Ustanowienie eucharystii - "Bierzcie i jedzcie, to jest Ciało moje
(...) Pijcie z niego wszyscy, bo to jest moja Krew Przymierza, która za wielu
będzie wylana na odpuszczenie grzechów" Mt 26,26 - Chrystus, nie mówił
tutaj "to jest moja symboliczna krew i symboliczne ciało" ale TO JEST
MOJE MIĘSO I MOJA KREW. Zaś slowo "pamiątkę" nie oznacza tego co
obecnie możemy kupić w Zakopanym, ale... Tradycję.
Bez spożycia (wcześniej
konsekracji) nie ma odpuszczenia grzechów - jeżeli niema odpuszczenia
grzechów, to protestanci bez eucharystii, tkwią w grzechu, a grzech czyni nas
ślepymi stąd wierzymy w wątpliwość która podsunął nam szatan, a nie
chcemy wierzyć w Prawdę i tradycję którą nałożył Chrystus. (Wiem, teraz
tego nie zrozumiesz.)
Proszę nie odczytuj tego że chcę cię okrzyczeć, czy
poróżnić ale mówię prawdę i nie umiem jej ubrać w jakieś ładne
słowa.
Św. Paweł mówi: "kto spożywa chleb lub pije kielich Pański
niegodnie, winny będzie Ciała i Krwi Pańskiej" 1Kor 11,27 - Paweł mówi
że można niegodnie spożywać jedynie 'symboliczne' Ciało i
Krew?
"Ciało moje jest prawdziwym pokarmem, a Krew moja jest prawdziwym
napojem" J 6,55

Wstawiennictwo Maryi - Tymoteusza 2:5 - Dokładnie tak!
Tylko Chrystus jest pośrednikiem! Problem w tym ze Kościół (nie mówię o
dewotach) nigdzie nie twierdzi że jest inaczej:) Co do Maryi zaś, to modlitwa
za WSTAWIENNICTWEM (pow...
M  - kimusek   |2012-01-18 01:44:04
kimusku - nie wiem czy wiesz ale komentarze pod artykułami właśnie po to są,
by dyskutować o wszystkim! Chyba że masz natręctwa i świat musi być
idealny;) Trolowanie zaś - polega na wpisywaniu, złośliwych uwag, reklam,
spamowaniu;)
No chyba że chodzi Ci o "zakończenie dyskusji z tym
bezbożnikiem" ale to było by wbrew Ewangelii bo Najważniejsze co nauczał
Jezus I Św Paweł to być otwartym na innych! Chyba ze sami nie chcą, wtedy
otrząsnąć buty, ale ja jestem otwarty na dyskusję;)
(Radykalizm
ewangeliczny - wypełnianie pełnej nauki Chrystusa, nadrzędnie miłość.
Fanatyzm (nie odbieraj tego jako złośliwość bo to słowo ma pejoratywny
charakter) jest podobna ale ma dodatkową cechę - wrogość) Dlatego zastanów
się nad swoja religijnością.
kimusek     |2012-01-17 10:24:31
Dilia jeśli nie zamierzasz się cieszyć z nawrócenia Mai F., to poco to
piszesz? Co to ma wspólnego z tematem tego artykułu proszę nie troluj
usprawiedliwiając naukę swojego kościoła. Nie czas i nie miejsce na polemiki
katolicko-protestanckie. Odsyłam Cię na stronę odpowiednią w tym temacie.
alberto.pl. Pozdrawiam.
kimusek  - Re. * poprawka   |2012-01-17 10:33:02
Przepraszam, pisałem nie do Dili, a do użytkownika "M"
M  - Poprawka   |2012-01-18 04:30:49
Poniższy wers który napisałem p poprzednim komentarzu: "jeżeli niema
odpuszczenia grzechów, to protestanci bez eucharystii, tkwią w grzechu, a
grzech czyni nas ślepymi stąd wierzymy w wątpliwość która podsunął nam
szatan" - jest moją luźną myślą, nie nauczaniem KK zatem nie
interpretujcie go jako kolejnego wymysłu KK.
:)
ulka  - spadkobiercy   |2012-01-23 13:28:54
Kim są spadkobiercy?Tymi ,którzy dziedziczą majątek.A majątek Jezusowy to
Słowo Boże- zapisana duchowa spuścizna dla swoich dzieci. A co tam pisze?
,byśmy byli w przymierzu z Nim-,że jest jedyną drogą (kanałem) do Ojca ,że
Jego ofiara na krzyżu jest doskonała ,jedyna (bezkrwawych nie ustalił),że
Jego Imię i tylko Jego- jest najpotężniejsze we wszechświecie, że ci co
głoszą inną ewang. są w mocy szatana("choćby byli w postaci anielskiej,
a głosili inną ewang.- nie wierzcie").Czy mówił Jezus o obrazach,
rzeźbach i innych postumentach, czy mówił o zbawczej roli kościoła,czy
napisano,że inne imię mamy wzywać ,by usłyszał nas Ojciec w niebie, czy
wstępuje fizycznie Pan Jezus po ceremonii (przywołaniu) na chleb czy
opłatek..... i wiele , wiele innych praktyk o których ani słowa w Biblii.
Mamy wolną wole; przed nami niebo albo piekło(o czyścu też nie ma wzmianki;
tu się mamy "czyścić" chodząc w wierze i wzywając Jego Imię
JEZUS).
M  - Pycha;)   |2012-02-02 01:23:17
Widzę że pozjadałaś wszelkie teologiczne rozumy ;P
Jakbyś czytała mój
powyższy wpis to zobaczyła byś że Biblii jest całe MNÓSTWO zapewnień o
Wyjątkowości Maryi, Konsekracji Chleba i ustanowieniu... JEDNEGO kościoła,
to katolicy zbuntowali się wobec protestantyzmu w średniowieczu? Czy może
protestanci nie znając kompletnie przekazu wcześniejszych pokoleń wpadli na
'genialny pomysł' - zróbmy se restart...:/
Bunt, bunt, bunt - ulubione
narzędzie szatana... mieszać, poróżniać, wprowadzać 'nowe' zasady...
PS.
Jezus nie mówił o 'obrazkach na ścianie' ale o bożkach innych bogów -
czytaj ze zrozumieniem i w kontekście, a nie jak Ci pasuje;)
kimusek     |2012-02-02 15:42:29
M to jak byś sama czytała biblię w jej kontekście, to dostrzegłabyś, że
nauka KK jest całkowicie oderwana od Biblii. Gdzie masz w protestantyzmie nowe
zasady? To KRK wprowadziło wiele rzeczy poza biblijnych... i zakazanych przez
Boga, jak choćby uczynienie pośrednika między Bogiem a ludźmi, innego niż
JEZUS - modlenie się do Marii i świętych. To właśnie katolicy zbuntowali
się przeciw Bogu Jedynemu, podobnie jak Żydzi np. w czasach proroka Jeremiasza
i musieli pójść do niewoli... Polecam stronę alberto.pl o innych jeszcze
błędach nauk katolickich. Pozdrawiam.
M  - Kimusku   |2012-03-01 16:13:03
Katolicy nie modlą się 'do' Maryi ale tak jak Ty prosisz przyjaciółkę żeby
pomodliła się za Ciebie bo masz trudny czas, to ona WSTAWIA (modli się za
Ciebie) się za Tobą.
Polecam przeczytać Katechizm Kościoła Katolickiego -
zrozumiesz że to co mówią co "koledzy po fachu" a to jaki na prawdę
jest Kocioł to dwie zupełnie różne rzeczy...
Myśl samodzielnie!
:)
M  - Zamykać się na innych   |2012-01-23 13:36:03
Chrystus na pewno tego nauczał?
kimusek   |2012-01-23 21:34:20
Tak M Chrystus nauczał tak jak napisała ulka, zgadzam się z nią w 100% .
kiku  - A co gdyby?   |2012-01-24 13:25:18
Witam wszystkich... Mam pytanie ktore drazy mnie od pewnego czasu... Wszyscy tu
madrzy, natchnieni duchem, pelni wiary... a co by bylo gdyby sie okazalo, ze to
np. Budda ma racje.. lub Allach.. Spytac wyznawce tamtych Bogow czy moze ich
religia jest kopią, bajką - co by odpowiedzieli? I zapewne w swoim gronie
prowadza rowniez powazne dysputy na byc moze identyczne tematy, bo ktos tam
wlasnie wczoraj dostrzegl w buddyzmie prawdziwa wiare? Dlaczego w kwestii
religii kazdy sobie rzepke skrobie i to jego prawda jest najwazniejsza i jego
jest jedynym i prawdziwym? A wewnatrz tej religii sa jeszcze frakcje, frakcyjki,
lepsi i gorsi, sa ci co na piedestale ( i ktorym wiele sie wybacza, bo on sa
bilzej Boga?) i ci maluczcy ktorzy maja tylko bac sie ognia piekielnego i
potepienia, dla ktorych zycie w cnocie i ubostwie jest jedynym prawem?
M  - Nie rozumiesz;)   |2012-02-02 01:39:07
kiku! Z całym szacunkiem ale palnąłeś/aś ;P
1. Buddyzm nie jest religią a
systemem ateistycznym
2. Nie chodzi o to 'kto jest lepszy' (no chyba że w
przedszkolu) ale o Prawdę, bo jak wiemy jest jedna;)
3. Najważniejszą cnotą
(oprócz 3 teologalnych) w Katolicyzmie jest... racjonalność/rozum. Na
podstawie racjonalności i logiki nauk danych religii w tym ateizmu, opierają
się one głównie na emocjach (ateizm),ignorancji (ateizm), często braku
wyboru (Islam), przemocy (Islam), nauce o tym że człowiek nie istnieje
(buddyzm), najważniejszy jestem ja (buddyzm) itp........
Chce sie powiedzieć
że chrześcijaństwo też ma takie i owakie absurdy/braki, ale niema! Są
absurdy i sa niedorzeczności w Chrześcijaństwie przedstawianym przez media,
karykaturach i wypatrzeniach. Ale nie w Tym prawdziwym. Ono jest piękne,
logiczne, bez braku jakiejkolwiek konsekwencji! Dlatego je kocham a także
dlatego że w innych religiach ludzie robią ochy i achy do bogów których
nigdy nie było a Jezus i Bóg Ojciec naprawdę działali tu na tej suchej ziemi
wadziły to setki tysięcy izraelitów, dziesiątki tysięcy greków i rzymian.
Co historia uznaje jako bezsprzeczny fakt. I mnie Bóg nie zostawia teraz samego
działając w moim życiu CUDA! Stąd tak jestem pewny:D Jeżeli nie wiesz o
czym mówię to po prostu ... Zaufaj Mu wreszcie;) Bo tylko wtedy Bóg może
działać, inaczej szanuje Twoją decyzję niewiary... (Wiem może jesteś
wierzący/a ale gdybyś był/a na prawdę Wierzącym człowiekiem to nie
stawiała byś takiego pytania;)
ulka  - do kiku   |2012-03-04 13:57:48
Oto chodzi , że "nie każdy sobie rzepke skrobie "będąc
chrześcijaninem.Postrzegasz wolność chrześcijan jako samowole. A to
prawdziwa wolność w Jezusie!Sam Bóg powiedział "Jeśli syn was
wyswobodzi, prawdziwie wolnymi będziecie"(Ew.Jana 8,36).On jest
"prawdą", która uwalnia nas od niewoli grzechu. On nie tylko przebacza
nasze grzechy, ale daje nam także nową naturę, która nie podlega
wcześniejszym łańcuchom grzechu.Tej wolności można doświadczaćjedynie w
ramach posłuszeństwa.Bóg ustanowił je w Swoim Słowie. Odpowiadają one Jego
świętej naturze i s ł u ż ą n a s z e m u d o b r u. A to jakie
"frakcje" , czy nazwy wspólnot istnieją czy powstają , to tylko ku
pożytkowi i chwalePana; to ubogaca ,bo tak jak wygląd, charakter (temperament)
nasz różny , tak należy znależć kościół, gdzie w radości i w swobodzie
, Duch Święty będzie "wylewał "się przez nas, a sam Jezus odbierze
chwałę - to jest największy dar ,jaki możemy złożyć Bogu.

3.26 Copyright (C) 2008 Compojoom.com / Copyright (C) 2007 Alain Georgette / Copyright (C) 2006 Frantisek Hliva. All rights reserved."

 
Reklama
Reklama
Reklama